Informatie over klachten...
Wanneer u
ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt.
Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen
het voor u op te lossen.
Is dit heel
lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht
bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
Wij zijn uit hoofde van ons beroep verplicht aangesloten te zijn bij een
onafhankelijke klachtencommissie.
De klachtenfunctionaris zoekt
samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De
klachtenfunctionaris zal proberen de klacht te bemiddelen. De
klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel.
Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de
klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht
vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke
commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de
patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt
bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie kunt u vinden
op de website van
stichting DOKh;
www.dokh.nl (
aangesloten drs. T.A.M. Geverink). Of op de website van
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg:www.skge.nl
( aangesloten drs. K.van Bosheide en drs. M. Bronkhorst).
Kaart en route | Nieuwe patiënten | Praktijkfolder | Klachten| Privacyreglement | Patiënt tevredenheidsonderzoek